donderdag 20 november 2008

Koprol




Zondagochtend vroeg rijd ik kalm door het Vlaamse herfstlandschap. De nachtmist zal voorlopig nog wel boven de weilanden blijven hangen. Boven het asfalt is het zicht beter, al lijkt elke bocht van ver in het witte niets op te lossen.

Ik ben er voorbij eer ik me verbaas over wat ik net heb gezien. Een auto in een weiland. Ik stop, keer om en ga terug.

Nu ik bij de sloot langs de weg sta hoor ik pas de stilte.

De auto is zo te zien van de weg geraakt, met de neus door het prikkeldraad, in de oever van de sloot gedoken en na een koprol gestopt, een kort spoor van kluiten klei om zich heen.

Een jong auto'tje met luxe velgen. Misschien de eerste wagen van de jongen die erin reed. Was hij alleen of reed er iemand met hem mee in de vroege uren na een lange zaterdagavond? Waar de chauffeur heeft gezeten is nog maar weinig plek.

De politie heeft blauw-wit lint gebruikt waar het prikkeldraad is verdwenen.

Het landschap zwijgt.

Geen opmerkingen: